16 grudnia 2011

Domowa Czekolada

Kiedyś gdzieś na którymś blogu kulinarnym widziałam przepis na domową czekoladę. Przepisu oczywiście nie pamiętałam, ale zapamiętałam zdjęcie- połamanej swojskiej słodkości z dowolnie wybranymi dodatkami. :)
I wczoraj postanowiłam, że tworzę nową świecką tradycje i będę robić własną czekoladę. Tym bardziej, że w domu jest krwiodawca i z każdej wyprawy do Ośrodka przynosi 10 różnych czekolad. Niestety nie są to moje ulubione czekolady, za to po tuningu smakują rewelacyjnie!!!

Przepis

2-3 czekolady najlepiej gorzkie
1-2 łyżki kakao
1 łyżeczka - cukier trzcinowy lub puder lub miód
masło 82% tłuszczu ze 2-3 łyżki
cynamon (lub chili, pieprz, kardamon)

Dodatki
rodzynki
żelki
orzechy
migdały
słonecznik
ryz preparowany (mój ulubiony!)\
biała czekolada pokrojona w kostkę

Czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy masło, cukier, cynamon, kakao czy co tam chcemy. A potem mieszamy wszystko dokładnie z wybranymi dodatkami i przelewamy do formy na papier do pieczenia. Na kilka chwil do lodówki i już nasze cudo jest gotowe! :)
PYCHA po prostu!

Zdjęcie będzie później, bo aparat w domu (razem z czekoladą) :)


Jest i fotka :))


1 komentarz:

  1. OOO kolejna pyszność, prosty przepis a wygląda bardzo apetycznie i pewnie tak smakuje:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń